GYIK    
Reklamáció és szerviz lehetőségek
 
 
Szórakoztató elektronika
 
Háztartási készülékek
 
Reklamáció és szerviz lehetőségek
Mit tegyünk, úgynevezett időszakos hiba esetén?
Gyakran előfordul, hogy nagyobb bonyolultságú készülékeknél, csak néha- néha (időszakosan) jelentkezik a hiba. Ezekben az esetekben, ha szervizhez fordulunk és nem egy típushibáról van szó, akkor ritkán orvosolják a problémát. Ennek oka, hogy nincs kapacitása a szervizeknek folyamatos tesztüzemre úgy, hogy minden pillanatban figyeli valaki a készüléket. Általában egy tesztlista elvégzése és néhány napos próbaüzem után kiadják a készüléket, de lehet hogy csak pl. heti egyszer látható a probléma, amit a szervizben nem produkált a készülék. Ezek után újra be kell szállítani a készüléket a szervizbe. Elkerülhető az időt rabló huzavona, ha pontos feljegyzéseket készítünk a hibáról. Pl.: recseg a bal hátsó hangszóró, ha ezt a filmet nézem mindig más időpontban, olyan mintha nem érintkezne, csak akkor tapasztalható, ha a filmben olyan jelenet van ami villogó. Vagy pl.: torzít a hangja az MP4 lejátszómnak, de csak akkor ha memóriakártyáról, 256kb/s tömörítésű, mp3 formátumú fájlokat játszok le, fél akkumulátor kapacitással, eq rock beállítás mellet és hangerőt állítottam. Így a javító műszerész kifejezetten az adott problémának megfelelő körülmények közt teszteli a készüléket és nagyobb eséllyel fedezheti fel a hibát.